Wednesday, April 7, 2010

cintaku tertinggal di semua house...

cintaku tertinggal di semua house.

seminggu.tempoh masa yang sangat sangat singkat buat aku. terlalu singkat. seminggu yang sangat bermakna. sepanjang hidup aku, itulah seminggu yang paling banyak mengajar aku tentang rasa yang berkaitan dengan hati dan perasaan.

dan cinta aku tertinggal disana.

sebab, selepas seminggu, segalanya seakan berakhir. bukan seakan, memang. semuanya berakhir. bukan aku yang mengakhirkan semuanya. ia berakhir kerana satu sebab- tiada jodoh.

bagi aku its ok untuk berpisah that way, rather than being in the same class, being soo close yet soo far away..dan aku berjaya adapt dengan suasana ni..

tanpa dia disisi setiap hari..tanpa senyum dia yang sehangat mentari, tanpa lawak dia yang berjaya merubah aku dari seorang yang susah mau ketawa kepada yang sangat murah senyum, tanpa sikapnya yang kadang-kadang seperti adik kecil yang pelu di jaga dan kadang-kadang seperti seorang abang yang sangat caring, dan yang paling penting- tanpa rasa selamat bila dia berada disisi..

dan aku berjaya menghadapi semua ini..walaupun kadang-kadang masih ada lagi ingatan terhadap dia..bak kata avril lavigne- everything that i do, reminds me of you....

ini kerana selama seminggu bersama, terasa seperti banyak perkara yang dilaku bersama..terlalu banyak masa yang di spend bersama..bila semua tu dah tak ada, rasa kosong..rasa seperti ingin bersama..

tapi apakan daya..jodoh tak ada..lagi pun aku tak mahu jadi orang ke empat dalam hubungan perasaan dan cinta dia yang penuh skandal tu..lagi pun dia pun takkan mungkin untuk fall for me..

kami mungkin share attitude yang sama, back ground family yang sama, dan interest yang sama, but its seems like we are only meant to be friend only...skarang ni pun seperti sudah tidak kawan sangat..time restriction dan- rasa macam dah jauh..

lagi-lagi bila skandal dia dah start trening kat tempat yang sama dan shift yang sama..jadinya..

aku takkan taruh harapan yang tinggi..sebab harapan tu memang dah tak ada..dia memang ada banyak yang aku mahu, tapi macam aku cakap tadi..bukan tertulis jodoh kami bersama..aku bukan jenis orang yang suka menjalin hubungan..aku tak boleh komited pada hubungan yang tak pasti..

muda lagi lagipun..

biarlah betapa ramainya orang seusia aku yang bercinta di luar sana, berkapel, bertunang, berkahwin waima dah jadi mak orang sekali pun, aku tak kisah dear..hati aku sudah tertutup..

terbuka bila Allah nak bukak karang..harapnya aku jumpa orang yang sama fikiran dengan aku..yag menjaga segala bagai..huhu..

kerana semua house sudah mengambil cintaku, kenangan kami juga tertinggal disana..jadi tiada apa yang tinggal...lagipn aku bukan jenis orang yang akan jatuh cinta pada orang yang sama twice..it never happen before..

tapi, kalau memang sudah tertulis aku dan dia ada sesuatu yang kami sendiri pun tak tau sekarang- waktu tu, aku la manusia yang gembira..haha..

melalut suda..tak apa lah kan..aku try tunggu saat tu..saat kau nampak apa yang aku rasa towards kau satu masa dulu..

kalau tak sampai saat tu dan dalam masa yang sama datang lelaki lain yang lebih baik dari kau, it means goodbye to you..tapi klu tak ada yang lebih hebat dari kau- kau saja yang ada dalam hati aku..

hurm..panjang pulak bebel aku kali ni..xpe la..mata suda ngantuk..tak nak mimpi malam ni sebab tak nak bang un lambat sok..tadi dah terkocoh-kocoh sebab bangun lambat..hurm..

nite2..

p/s:mau dedicate lagu kukatakan dengan indah versi cover yuna..penyanyi asal peter pan..huk2...

No comments:

Post a Comment