Friday, April 9, 2010

mission #1

dulu ada buat wishlist..tulis dalam buku satu-satu apa yang aku nak dalam wishlist, pastu bila dah berjaya dapat, aku pangkah, bukan pangkah, aku akan padam wish list tu dan tu;is tarikh bila aku dapat benda tu..bukan dulu je, sampai sekarang pun aku still buat benda alah tu..

sekarang ni aku nak buat mission pulak..dari ke mission #1 hinggalah ke mission ke berapa-berapa pun..lepas tu aku nak tengok, bila boleh aku berjaya capai mission aku ni..

baiklah..bagi ission yang pertama ni, aku bagi task yang paling mudah untuk diri aku..misi nya adalah untuk menurunkan berat badan ke 42 kilo..ada 7 kilo lagi untuk aku kejar..haha...

orang lain mesti akan cakap gini, 'giler ko.ko nak tinggal apa je nanti?'

aku pulak..alahai ,apa yang korang nampak selama ni ilusi optik jela..aku ni dah lah pendek, thats why la korang nampak aku ni kecik, bukan kurus..

aku mau kurus ye, bukan kecik..aku mau buang segala lemak tak perlu di bahagian bahagian yang tak sepatutnya..bila badan cun, baru ada rasa konfiden sikit untuk menjalani kehidupan seharian..tak gitu?

bila dah kurus nanti, boleh jimat space naik lif ke, nak car pool kereta ke..pakai sabun mandi pun boley jimat, katil tak payah pakai katil besar-besar pun ok,tak yah cari towel besar-besar, jimat sapace baju nak simpan dalam almari..dan sebagainya...


haha..alasan..

dulu aku pernah badan besar, jatuh dari tempat tinggi sikit kaki dah bengkak sebab terpelecot..masa tu berat badan aku lebih dari 4 kilo dari berat sekarang..lama pulak tu nak baik.tobat tak nak rasa lagi..sakit..sampai sekarang, kalau main sport ke, kalau kaki terpelecok akan kena kat tempat yang sama..aku sendiri pun tak paham kenappa..

tapi zaman yang paling gemok yang pernah aku lalui adalah masa aku 2nd year kat universiti..masa tu berat aku adalah 7 kilo lebih dari berat aku sekarang..habis segala jeans, baju dan barang-barang lain tak muat di badan..giler ar..pakai uniform pon bley ketat..masa tu semua orang tegur aku dah gemok..memula aku tak perasan sangat..

tapi bila gi timbang berat, tengok gambar yang lepas-lepas, perghhh..baru aku seda betapa gemoknye diri ini masa tu..

dan sekarang aku hope sangat mission aku ni akan berjaya...target aku adalah, hujung tahun ni untuk achieve..chaiyok!!

No comments:

Post a Comment